vrijdag 26 oktober 2007

Alleen een busbaan of meer?


Naar de lijst Knelpunten ten zuiden van Amsterdam

Vorig jaar is besloten van het eindpunt van de sneltram in Amstelveen een busbaan aan te leggen naar Uithoorn.
In Duivendrecht is een oude spoorbaan getransformeerd tot busbaan met fietsstroken: waar het busverkeer zeker in het weekeinde niet intensief zal zijn, lijkt dit een optie die grote meerwaarde heeft voor de oude spoorbaan tussen Amstelveen en Uithoorn.

Kaart

Het noordelijk deel van de oude spoorbaan is immers al fietspad, en biedt via het Amsterdamse Bos aansluiting naar onder meer Westrand Halfweg Spaarnwoude, naar Kalfjeslaan Amstelland, naar Rembrandtpark Brettenzone of Vondelpark, en andere recreatieve opties die ons tevens behoeden voor files als de ringweg van Amsterdam weer eens in de reparatie is. Met 27% van alle verplaatsingen moet je van goeden huize komen om de fietsers tot onnodige omwegen te veroordelen.

Met de reactieknop is openbare discussie mogelijk.

Geen opmerkingen: